Tudod, miért jó az L-Carnitine a szervezetednek?

Szerző: | feb 23, 2019 | L-Carnitine | 0 hozzászólás

Azon felül, hogy az L-Carnitine az egyik legnépszerűbb zsírégető, sok hasznos tulajdonsága is van, ami jótékony hatással van szervezetünkre. Kezdjük az elején, hogy pontosan mi is az az L-Carnitine.

Összegyűjtöttük, hogy miért is jó az L-Carnitine a szervezetnek:

  • Csökkenti a testzsír mennyiségét
  • Fokozza az izmok erőnlétét és csökkenti az izomlázat
  • Hozzájárul az egészséges szívműködéshez, fokozza a szívizom erőnlétét
  • Termékenységfokozó hatása van férfiakban
  • Mivel az L-Carnitine elsősorban a hús- és tejtermékek tartalmazzák nagyobb mennyiségben, a vegetáriánus táplálkozás a szervezet L-Carnitine szintjének csökkenéséhez vezethet, ezért az ő számukra elengedhetetlen a carnitine fogyasztás
  • Az immunrendszer legyengülésével, a krónikus kimerültséggel, ill. az idős korral együtt jár a szervezet alacsonyabb L-Carnitine szintje, ezért idős korban is fontos az L-Carnitine bevitele a szervezetbe
  • Késlelteti a sejtek öregedési folyamatát
  • Cukorbetegség esetén fellépő perifériás idegrendszeri zavarokat csökkenti
  • Növeli a sportolók teljesítményét
  • Növeli a szív funkcióját iszkémiás szívbetegségekben, fokozza a terhelhetőséget
  • Csökkenti a perifériás érbetegség tüneteit
  • Krónikusan hemodializált vesebetegek életminőségét javítja.

 

Az L-Carnitine (4-N-trimetil-hidroxi-vajsav) egy aminosavszármazék, az emberi szervezet által is előállított, természetes anyag. Az L- Carnitinet több mint 100 éve fedezték fel, ekkor izolálták először izomból és igazolták az izomsejtek működésére gyakorolt hatását. Azóta számos egyéb élettanilag igen fontos hatását mutatták ki a kutatók, így pl. az idegrendszer és a szívizom megfelelő működésének fenntartásában játszott nélkülözhetetlen szerepét.
Legfőbb szerepe mégis a zsírsavak elégetésében és a sejtek membránjának védelmében igazolták. Fogyasztása veszélytelen, nagy mennyiség bevitelénél sem mutattak ki mérgező hatást, hiszen a felesleg carnitine kiürül a szervezetünkből.

Mi az, amit még tudnod kell a L-Carnitinnel kapcsolatban?

A szíved izomzata meglehetősen nagy koncentrációban tartalmaz carnitine-t. A szívbetegek többnyire carnitine hiányban szenvednek. A carnitine növeli a szíved izomzatának teljesítményét, javítja az erőnlétét, és közben lassítja az öregedési folyamatokat.

Edzés előtt kb. fél órával, éhgyomorra alkalmazva az L-Carnitine segít a zsírégetésben, javítja az állóképességet és késlelteti a fáradtságérzet kialakulását. Mindez úgy történik, hogy az L-Carnitine segít a zsírokat a mitokondriumba, azaz a sejtek energiaközpontjába szállítani. Mivel így a zsírokból több energiához jut a szervezeted, később jelentkezik a fáradtságérzet sportolás során. Emellett javítja az izmok oxigénellátását és segít megakadályozni a tejsav felhalmozódását.

 

Mennyi a napi carnitine szükséglet?

A szervezet által termelt L-Carnitine számunkra kevés ahhoz, hogy az energiát nyújtó folyamatok optimálisan végbe mehessenek, ráadásul a kor előrehaladtával a carnitine mennyiség folyamatosan csökken a szervezetünkben. Adagolást tekintve a napi szükséges mennyiség 500- 1000 mg, amely sportolás, stressz, egészségügyi problémák esetén akár 2000 mg is lehet. Ebben az esetben pótlásra, illetve kiegészítésre van szükségünk.

 

Kapcsolódó bejegyzés

Könnyen elkezdhető sportot keresel?

Könnyen elkezdhető sportot keresel? A világ egyik legrégebbi sportja a futás.   Az emberek már a kezdetek óta, a felegyenesedéstől kezdve futottak. Hol az állatok előtt a túlélésért, hol az élelemért. A népszerűsége az egyszerűségében rejlik. Kevés...

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

X