Könnyen elkezdhető sportot keresel?

A világ egyik legrégebbi sportja a futás.

 

Az emberek már a kezdetek óta, a felegyenesedéstől kezdve futottak. Hol az állatok előtt a túlélésért, hol az élelemért. A népszerűsége az egyszerűségében rejlik. Kevés kivétellel bárki elkezdheti nemtől, kortól, állóképességtől függetlenül.

Hogyan kezdj neki?

Tervezd meg előre, hogy milyen gyakran szeretnél futni. Építsd be a heti rutinodba és a második hónapban már szinte természetes dolog lesz a mozgás. A legtöbbünknél az első lépés a legnehezebb, hogy rávedd magad az elindulásra. Ha kiléptél a kapun, onnantól már minden megy magától. Ha teljesen kezdő vagy és gyenge állóképességgel rendelkezel, akkor ne lepődj meg, hogy többet fogsz sétálni, mint futni. Ez az idő haladtával változni fog és pár alkalom után már le fogod tudni futni az elképzelhetetlennek tűnő első 5 kilométeredet.

Sokkal könnyebben rá tudod magad venni a sportolásra, ha keresel hozzá társat. Ő motiválni fog és ha még tapasztaltabb is nálad, akkor segíteni is tud. Számos futóklubot találhatsz a közeledben. Szívesebben fogsz elmenni mozogni egy ismeretlennel, mint egyedül. Keress magadnak egy társat a mozgáshoz.

Milyen ruhában menjek futni?

A futáshoz kezdetben nem szükséges sok pénzt elköltened. Jó idő esetén tökéletesen megteszi egy póló és egy rövidnadrág. Hidegebb időben egy hosszú melegítő, ha szükséges, akkor egy régi sapka és sál is jól tud jönni. Egy futócipőre viszont be kell majd ruháznod minél hamarabb. A többi edzőcipővel ellentétben ez kifejezetten futásra lett kifejlesztve, hogy csökkentsék a lábak terhelését. Jól tartják a bokád, van tapadása a cipőnek. Ezért kisebb a sérülés esélye ilyen cipő használata esetén.

 

Mire kell figyelnem?

Iskolai tesiórákon megtanultuk, hogy a bemelegítést nem szabad kihagynunk a sportolás elejéről. Kiskorunkban nem szerette senki, mert a játékidőből vette el az időt, de mégis körültekintően át kell mozgatnunk az összes izomcsoportot a sérülés elkerülése érdekében.
Futás közben teljesen normális, ha erősebb a légzésed a terhelés miatt. Figyelj a levegőbevitelre. Fontos, hogy ne kapkodva, ütemtelenül vedd a levegőt, mert a szervezetednek rendszeres légzéssel, elegendő oxigén kell a sportoláshoz. Helyes lélegzés közben egyszerre vedd a levegőt az orrodon és a szádon. Kicsit tartsd nyitva a szád és egyszerre vegyél egy nagy levegőt. Ne kapkodj, nem kell rástresszelni.

A futás is, mint minden sport vízveszteséggel jár. Ha ezt nem pótolod, akkor csökkeni fog a teljesítményed. Futás közben javasolt a folyadékbevitel. Az elején úgyis kisebb távokat fogsz csak tudni futni így otthon tudsz majd pótolni hazaérkezéskor. Később érdemes vásárolnod egy kulacstartó övet vagy futóhátizsákot, amiben van folyadéktartály.

Ha nem szeretnél sima vizet inni és figyelsz az elhasznált tápanyag pótlására, akkor a legjobb választás az Absolute Live Professional BCAA+L-Glutamin Drink! Ajánljuk futás (és más sportok) közben és után, de pihenőnapokon is fogyaszd bátran!
A benne található BCAA az egyik legfontosabb aminosavkombináció az izom építésében és a lebomlás megakadályozásában. Három aminosavat foglal magában: izoleucint, leucint és valint. Izomszövet-állományunk aminosavtartalmának több mint harmadát ez a három aminosav teszi ki. Ám amellett, hogy a fehérjék építőkövei, jelentős antikatabolikus (izomlebomlást akadályozó) és anabolikus (izomnövelést elősegítő) hatásuk van. és MÉÉÉÉÉGGG! hát a Glutamin, ami az izomtömeg növeléséhez, illetve az izomtömeg megőrzéséhez alkalmazott diétában rendkívül fontos! De a fokozott fizikai megterhelés, a stressz, a műtét, a fertőzés, vagy az éhezés is drámaian lecsökkentheti a glutaminkészletet, a többszörösére nőtt glutaminigényt ugyanis szervezetünk már nem tudja kielégíteni. De a megoldás kulcsát az Absolute Live-ban találod!
Nézz szét a webshopunkban és rendeld meg a terméket kényelmesen akár otthonról, közvetlen a gyártótól! Próbáld ki bátran, nem fogsz csalódni egyik termékben sem!
Absolute Live – Formádhoz a tartalom

Áruház

  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
  • Gyors Nézet
X